Sklep zakupy w torbachGwałtowny postęp w niemal każdej dziedzinie życia to znak rozpoznawczy współczesnych czasów. Nowe technologie z impetem wkroczyły zarówno do sfery prywatnej, jak i zawodowej, przynosząc zmiany, od których trudno byłoby się już odzwyczaić. E- biznes w postaci sklepu internetowego to rozwiązanie spotykane coraz częściej. Przybywa sprzedających, ale też i kupujących, którzy za bezpieczeństwo i wysoką, jakość obsługi gotowi są dopłacić.

Zanim produkt zamówiony przez Internet dotrze do klienta, musi zostać odpowiednio zapakowany i wysłany. Właściciele e- sklepów przykładają duża wagę do tego, by dostarczyć przesyłkę w nienaruszonym stanie. Do pakowania towarów coraz chętniej używają wytrzymałych i ekologicznych opakowań tekturowych.

Niestety, wciąż jeszcze wielu z nich poprzestaje tylko na kwestii bezpieczeństwa oraz na tym, by pudełko tekturowe dało się łatwo otworzyć i zamknąć, co pozwoli na łatwy zwrot produktu w razie niezadowolenia z zakupów. Wygląd opakowania schodzi na dalszy plan, więc do rąk klientów wciąż zbyt często trafiają mało atrakcyjne paczki, na których trudno doszukać się jakiegokolwiek nadruku w postaci nazwy sklepu internetowego czy hasła reklamowego. Tym sposobem nawet najlepszy e- sprzedawca traci w oczach klienta.

Znaczenie strategiczne

W handlu internetowym opakowanie odgrywa o wiele większą rolę, niż mogłoby to się wydawać. Nie tylko zapewnia bezpieczny transport, informuje o tym, co znajduje się w paczce, ale też chroni sam produkt przed uszkodzeniem. Dodatkowo spełnia jeszcze funkcje promocyjne, o czym niektórzy e- sprzedawcy zapominają. A szkoda, bo zwykłe z pozoru pudełko tekturowe to doskonała powierzchnia reklamowa. Logo sklepu i ciekawa grafika, a do tego pewna doza unikalności mają wpływ na pierwsze wrażenie klienta po otrzymaniu przesyłki. Pozytywne odczucia to duża szansa na to, że następnych e- zakupów nie dokona on u konkurencji. Opakowanie z tektury falistej znacznie rozszerza możliwości, jeśli chodzi o personalizację. Nie dość, że ten biodegradowalny materiał gwarantuje lepsze zabezpieczenie na czas transportu, to pozwala jeszcze dostosować wygląd i funkcje pudełka do indywidualnych wymagań sprzedawcy. I to zarówno, jeśli chodzi o zewnętrzne dekoracje, jak i wypełnienie wnętrza. Wysokiej, jakości opakowanie to wyraz szacunku dla klienta, a także element służący budowaniu pozytywnej opinii e- sklepu w oczach kupujących.

Rozwój sprzedaży internetowej przyczynił się niewątpliwie do wzrostu znaczenia samego opakowania. Nie chodzi tylko o to, by zapakować. Trzeba zapakować w taki sposób, aby zabezpieczyć towar, dostarczyć niezbędnych informacji na jego temat, ale przy tym również zadbać o pozytywny wizerunek marki produktu oraz sprzedawcy. Dopełnienie tych zadań to szansa na rozwiązanie niejednego problemu właściciela sklepu internetowego.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z portalu użytkownik wyraża na to zgodę.